31 May 2013

THINK POSITIVE MARS!

Assalamualaikum :) 
 kenapa ya baru harini aku sedar ..eh tak act,aku dah lama sedar ,tapi disebabkan syaitonirajim ni memang dekat sangat dengan aku,so dia tutup kesedaran aku ni . hmm just nak cakap yang apasal korang tak tegur aku dari mula ya ?kenapa baru skang nak bagitau .takmarah pun sanye heheh .tapi serious cakap ,tahun ni memang aku rasa macam aku nak berubah ke arah kebaikan .ya lebih baik ,lebih sopan mungkin?bukan selama ni aku tak sopan.aku ni pemalu lah juga .tapi aku tak suka berkawan / bergaul dengan orang2 yang suka lepak or etc lah kan.sebab aku ada banyak maruah / tanggungjawab :) yang perlu dijaga .bukan diri aku sorang .family .kawan . sekolah juga ,maybe :) 
sebenar2nya ,ramai dah tegur aku,tutup aurat la apa la kan .tapi kekerasan kepala aku ni ditahap batu yang kau takboleh pecah kan or just throw the bombs and it still can't break at all .huahahaha .sekarang aku tengah slow2 berubah .aku fikir,bila kita berubah secara drastik ,maybe kita akan kembali ke perangai lama .mendajal lebih ? hmm. Alhamdulillah kali ni apa yang aku boleh kata,aku makin ke arah yang lebih baik .maybe Alah uji aku dengan ambil nyawa orang yang aku sayang (arwah Tokchek-al-fatihah) and nak aku sedar dan jangan lalai dgn duniawi semua ni . dulu aku ikut orang ,pakai tudung tapi pakai baju lengan pendek .kawan aku ada tegur ,cikgu lelaki pun tegur! tapi aku buat bodoh je. hmm Astaghfirullah .malu dengan perbuatan lama .bila dengan family , free hair .bila dengan kawan?pakai tudung pulak kan? :'// menyesal dengan apa yang aku buat ni .so skang kena lebih ke arah positive hehhh .banyakkan zikir untuk penenang jiwa .eceh .ouh ya !kalau ada problem dengan sesiapa esp family ,pls jangan pendamm .kalau aku,pendam .and tu makin buat kau berperangai lebih teruk and murung .tapi aku takbuat perangai buruk tau! kalau ada tertengking mama ke ,minta maaf lah .and sebelum pergi sek tu ,salam and cium dia .it'll make u be more positive actually :) kebanyakan kawan kita ni memang lah nak kita berubah ,tapi bila kita tak dengar cakap dia tu,dia akan cerita dekat orang lain .tu aku tak suka .tapi ada juga yang jenis memerli .hm .lagi buat orang tu taknak berubah .try ths .nasihat ke dia secara slow and Insya Allah akan timbul rasa kekesalan dalam hati dia tu. aku bercakap ikut apa yang aku lalui saja .aku bukan nak menunjuk yang aku ni pandai dalam bab2 ni ,tapi sekurang2nya orang tu tak rasa terbeban dengan perlian kau ke caci makian tu. pls okay .
aku just tinggal nak permanentkan pemakaian tudung .taksalah beb ikut fashion .tapi , sekurang2nya pakai paras bawah dada .tudung sekolah pun sama ! and bahagian belakang tudung tu makesure aaa jangan singkat .sebabtu tudung aku beli yang jenama alpha kott.sebab dia labuh .and jenama kiko pun .tapi bila umur dah 16tahun ni manade size dah. time kau form 1 form 2 tu boleh la :) kalau aku tulis benda ni pun akan mesti and perlu nya ada orang judge .saya just nak share okay :)) 


betul kata Amin .bila kita nak berubah ,Allah akan kirimkan seseorang untuk bantu kita macam tu la maksud dia . lupa lew sebab dah inactive kan whatsapp .hehehe .
aku nak minta tolong dekat korang lah kaalu korang nak tolong hehe .doakan aku je untuk tutup aurat ni .aku pun berusaha . dan berdoa je aku mampu .maybe agak merepek apa yang aku tulis ni .hehehe .jst take ur time . me either .benda yang boleh melalaikan ni haa internet ni .nak2 lagi twitter semua dah mcm addicted w/ it kan?aku pun sama .tapi kalau nak senang,solat di awal waktu .lepastu kau nak tweet nak tidur ikut kau laa.tapi bila dah masuk waktu seterusnya kena bangun lah ye :b hm contoh kalau terlajak tidur ,mcm waktu subuh kita selalu bangun lambat,bila dah bangun tu terus lah qadha' ya :)
aku try nak fikir positive .eh biasa lah perempuan ni suka fikir yang  bukan2 and overthinking . :) :)
skang ni bila orang tegur pun,I'll take it as a positive talk fr me .apa2 pun kita berubah kerana Allah and bukan kerana faktor sekeliling or pakwe suruh(tapisayatakdepakwe) or ex suruh ke.hahahahaha bla lah .
bantu aku .terima kasih .and lagi satu,maafkan lah kesalahan orang2 .takut je .... hm .
Assalamualaikum w.b.t


"
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Setiap anak Adam berbuat kesalahan dan sebaik-baik orang bersalah adalah orang yang bertaubat.”(HR At-Tirmidzi) 



No comments:

Post a Comment

budak comot