8 August 2012

20 Ramadhan .

Assalamualaikum ..
 harini 9.08.2012 bersamaan 20 Ramadhan.hari ni juga aku kehilangan seorang Atok.even Arwah just atok sedara,tapi arwah masih dalam keturunan Lijah binti Abd.Rahman . aku memang dah agak mesti ada kematian tahun ni.hm.sebab aku mimpi dua gigi belah atas tercabut . mula2 arwah Abby meninggal . budak kelas aku kenal arwah kot.hm.tahun ni tapi bukan bulan Ramadhan. lepastu harini,atok sedara aku meninggal.lepas zohor rasanya Arwah dikebumikan.YA ALLAH.terlalu banyak dugaan.aku rasa macam tak terdaya dah nak tanggung. kadang2 aku takut kalau iman aku takkuat.tapi aku cuba kuatkan iman aku.tak terpengaruh dengan benda2 jahat.walaupun pernah terbayang,tapi aku tak nak dan tak akan nak ikut jalan yang salah.sebab mana tahu tiba2 giliran aku pulak lepas Arwah pok din,arwah Abby dengan Arwah tok soh .aku sedih.sebab harini aku bergalak sangat.bila Tok ayah cakap arwah Tok soh meninggal tadi,aku rasa macam serbasalah gila.hm.

Hari Khamis.aku ingat sampai bila2 tarikh ni.dua orang ahli keluarga aku meninggal waktu bulan puasa.best kan.aku nak balik Terengganu tapi exam.hm.aku bukan nak jadikan exam tu sebagai alasan.tapi memang,serious gila aku nak balik Terengganu.aku tak dapat nak tengok muka arwah waktu akhir sebelum kebumi.sedih.Tuhan je yang tau.

kalau lah ada satu vacuum yang boleh sedut dugaan,memang aku dah lama sedut.sebab rasa macam takboleh nak tanggung semua.maybe aku happy dekat sekolah,tapi tu semua sekejap.sebab balik rumah,aku mesti sedih balik.hm.PMR dah taklama lagi.malam ni tokcek dengan tok ayah balik Terengganu.aku tinggal dua orang ja dengan Nabil.sahur pun dua orang.berbuka esok dua orang.aku tak tau nak masak apa.nasi goreng je kot.hm.boleh fikir lagi pasal makanan.
okaylah.sedekahkan al-fatihah untuk Arwah2.semoga rohnya dicucuri rahmat .


No comments:

Post a Comment

budak comot