27 July 2012

#TGIF

Assalamualaikum :)




 hi :D Happy FASTINGGG . walaupun dah seminggu puasa . hshshs :B
saya takponteng lagi :p okay.serious . first day puasa semangat gila sampai nak masak sendiri .mwahaha 
masak Ayam percik dengan apa tah tak ingat . tapi nenek tolong ah . so,lepas ni boleh masak sendiri hihih....
hari kedua,kurang sikit semangat...hari ketiga kurang2 dan begitulah hari yang seterusnya . bosan . 
niat nak kemas rumah terbantut sebab asek tengok cerita Korea je. hahaha :3 


ok.sempena hari ketujuh Ramadhan ni,aku nak cerita sikit .masa aku darjah 5,tahun 2008 . ingat lagi.Arwah pok din aku meninggal dunia.hm.dia anak sulung.adik beradik mak tapi lain ayah .tapi dia baik sangattt.kalau aku balik Terengganu,nanti aku dengan Abil suruh dia beli jajan .nanti dia beli ahh.okay . dia meninggal 7 Ramadhan.memang aku ingat sampai sekarang.sedih . waktu kebumi aku takdapat tengok pun.sebab kitorang sampai Marang pukul 10 lebih.semua dah takde.cuma rumah Tok Marang tu macam basah2 lantai dia.tu aku pelik . biar lah.tapi aku memang rindu sangat dekat Arwah . kadang2 waktu solat pun boleh ternampak muka dia. T___T 


tapi tahun ni lagi mencabar sikit puasa aku.tak dapat berbuka dengan mak.mak dah pindah .even tak jauh,dekat sri pantai je pun,aku rindu ahhhh.waktu hari rabu tu,aku paksa jugak mak datang sk.program apa tah.ramai lah juga budak2 nangis.budak lelaki pun.aku nampak Wan nangis,ramai ahh.yang lain aku taktau.act,aku memang taknak nangis.tapi,bila aku tengok orang dekat depan,tepi,belakang aku semua nangis.tiba2 ternangis jugak.eh,,
mak pun nangis. first time bila dah masuk sekolah menengah ni nangis depan mak.ahaha :B
banyak juga masalah aku dapat.kawan aku suruh sabar.ye aku sabar . bila agaknya nak habis aku taktau.


Feelings grow and fade.they come and they go,but the saddest feelings are those left unsaid ....


aku fikir,perasaan ke orang yang paling kejam sekali . ke diri sendiri.taktau nak jaga perasaan orang.tolonglah faham.bulan puasa pun still nak buat orang sakit hati?marah?setan mana hasut kau ni weh.ASTAGHFIRULLAHALAZIM.
kami pun ada perasaan . cuba kalau awak yang kena,mesti awak rasa geram . cuba kalau apa yang awak cakap kena dekat awak.cuba cuba .... 
budak lelaki kelas aku paling taktau kot nak jaga hati orang.kot lah.tapi kalau korang sedar yang diri korang tak seperfect mana,dan tak sehandsome mana,kan bagus.takde lah nak ejek orang.sakitkan hati orang..kalau dia sakit hati,tau pulak nak marah.lempang nak??okk.puasa ni .hahaha :B
so please,berubah.cuz I can't save your from yourself .


I wonder if you ever just stop and think "Man,I miss her"
I'm totally insane .


kejap.aku pelik dengan kawan aku sorang ni.kalau nampak aku mesti cakap "lepas PMR bincang eh"bincang apa.Lepas PMR aku takde . hahahaha D:


kbai.Assalamualaikum


Almarhum Megat Nordin Bin Megat Deraman - AL-Fatihah ....









No comments:

Post a Comment

budak comot